sobota, 23 kwietnia 2011

Babka imbirowa z bakaliami

Zastanawiałam się, co zrobić w tym roku słodkiego na Święta. I znalazłam bardzo fajny przepis na babkę imbirową z bakaliami. Tak jak autora tego przepisu gwarantuje, jest naprawdę, pyszna. Imbir dodaje świetny smak lekko ostry, typowy dla piernika. Polecam ten przepis ja go trochę zmodyfikowałam, nie miałam kilku składników oryginalny przepis znajdziecie tutaj, a ja zrobiłam ją tak:

Składniki:

125 g masła
100 g cukru
2 jajka
1/4 szklanki miodu
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
3 łyżeczki imbiru mielonego
1 łyżeczka cynamonu
3/4 szklanki mleka
300 g bakalii (orzechy, rodzynki, skórka pomarańczowa, daktyle, brzoskwinie)
1 łyżeczka alkoholu


Bakalie wsypać do miski i zalać gorącą wodą z alkoholem. Odstawić na czas przygotowania ciasta.

W misce utrzeć masło z cukrem. Dodawać po 1 jajku, następnie miód.
W drugiej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon i imbir. Przesiać przez sitko.

Do utartego masła dodawać na przemian suche składniki i mleko. Wymieszać wszystko na jednolitą masę.
Bakalie odsączyć na sicie. Do masy dodać bakalie. Wymieszać łyżką. Wlać do formy. Piec około 50 minut w temperaturze 180 stopni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz