sobota, 7 maja 2011

Sernik na zimno

W tym dzisiejszym pośpiechu, mogłam zapomnieć o obiedzie, ale o składnikach na ciasto, nie mogłam zapomnieć. W sumie dużo do kupienia nie miałam, tak sobie myślałam o tym cieście już przez tydzień. W domu miałam już śmietanę i serek mascarpone, więc akurat składniki na sernik na zimno.

Składniki:


- 3 serki homogenizowane po 200 g (najlepiej firmy Maćkowy)
- 1 serek mascarpone
- 500 g śmietany 36%
- 2 galaretki (np. kiwi, owoce leśne)
- paczka okrągłych biszkoptów


Galaretki rozpuścić w 300 ml gorącej wodzie. Na opakowaniu jest 500 ml, ale lepiej w mniejszej ilości wody ją rozpuścić, będzie bardziej gęsta. Śmietanę ubić na sztywno, dodać do niej trochę cukru pudru. Serki homogenizowane wymieszać z serkiem mascarpone. Gdy galaretka zesztywnieje  dodać jedną do serków. Biszkopty ułożyć w tortownicy. Wylać masę serową na biszkopty. Można dodać owoce do serków np. brzoskwinie, truskawki, kiwi. Na wierzch, wylać drugą galaretkę. Włożyć do lodówki na około 3 godziny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz