niedziela, 5 czerwca 2011

Ciasto ucierane z rabarbarem

Kiedyś się zastanawiałam czy rabarbar to owoc czy warzywo?
Teraz już wiem, że towarzywo jest blisko spokrewnione ze szczawiem. Właściwie jest to bylina, roślina często uprawiana dla różowych, jadalnych ogonków liściowych.
W kulinariach ma przeróżne zastosowanie. Najbardzie popularny jest kompot z rabarbaru, jednak służy też jako dodatek do soków, a jeszcze częściej jest stosowany do ciast.
Jego smak jest kwaskowaty. Zawiera dużo żelaza, kwas jabłkowy oraz kwas szczawiowy. Jednak za dużo nie można go, jeść, ponieważ trudno rozpuszczalny dla ogranizmu szczawian wapnia, może odkładać się  jako kamienie nerkowe.

Jednak jak już jest sezon na rabarbar trzeba korzystać. Więc zrobiłam pyszne ciasto, z przepisu, mojej teściowej. Jej zawsze smaczny wychodzi. Mi również wyszedł dobry, tak szybko został zjedzony, że właśnie w piekarniku jest już drugi. A przepis na niego jest dziecinnie prosty :

Składniki

- 3/4 kostki masła
- 1 szklanka cukru
- 2 szklanki mąki
- 4 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżka oleju
- rabarbar (mogą też być truskawki, jabłka, gruszki i inne owoce)


Cukier utrzeć z masłem, dodać jedną szklankę mąki i 2 jajka. Dokładnie wymieszać. Dodać drugą szklankę mąki oraz proszek do pieczenia i resztę jajek. Na końcu dodać łyżkę oleju aby nie był za suchy.

Wylać masę ciasta na posmarowaną blaszkę lub wyłożoną papierem do pieczenia, ułożyć owoce. Na wierzchu posypać kruszonką (cukier, masło, mąka).

Włożyć do nagrzanego piekarnika na 150 stopni, piec około 30 minut. I gotowe.
Smacznego !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz